Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaeyer, Sven de; Rymenans, Rita; Van Petegem, Peter
TitelEducational leadership and pupil achievement.
The choice of a valid conceptual model to test effects in school effectiveness research.
QuelleIn: School effectiveness and school improvement, 18 (2007) 2, S. 125-145Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0924-3453; 1744-5124
DOI10.1080/09243450600853415
SchlagwörterFallstudie; Forschung; Mehrebenenanalyse; Vergleich; Schule; Schulleitung; Schülerleistung; Sprachkompetenz; Datenanalyse; Mathematische Kompetenz; Muttersprache; Analyse; Effektivität; Einflussfaktor; Modell; Belgien; Flandern
AbstractSchool effectiveness research often uses multilevel models in which only direct effects of characteristics of schools on pupil achievement are modelled. Recently, more attention is given to conceptual models that assume indirect and antecedent effects. In this paper, we elaborate on these models and show that the findings from school effectiveness research are influenced by the conceptual model underlying the analyses. [The authors] do this by focusing on the effect of "integrated leadership" on two outcome measures: mathematics achievement and mother tongue achievement. Four different conceptual models will be tested by means of multilevel structural equation modelling. Therefore [the authors] use data from a school effectiveness research in Flanders (850 fourth graders and 847 sixth graders within 47 schools). The results of these analyses show that the conclusion whether integrated leadership has an effect or not on pupil achievement, is dependent on the choice of the conceptual model. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School effectiveness and school improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: