Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdely, Fida
TitelThe mixed effects of schooling for high school girls in Jordan. The Case of Tel Yahya.
QuelleIn: Comparative education review, 48 (2004) 4, S. 353-374Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterFallstudie; Chancengleichheit; Familienleben; Koedukation; Mädchenbildung; Mädchenschule; Schulleben; Sekundarschule; Gesellschaftssystem; Jordanien
AbstractThe article... analyzes the social significance of access to schooling for adolescent girls, a recent phenomenon in a community in Jordan, although there is a near-universal rate of high school entry today. [The author] analyzes the effects of access to this space for adolescent girls who have limited access to other places. She argues that while the school plays its role as an institution of social reproduction, in this case with gendered patterns, it also provides a legitimate forum for participation in public life, a forum for debate and discussion about a girl's place in society, and potentially transformative opportunities. She argues that even a school situated in a limited geographic space provides a forum to articulate local views of larger tensions in the context of the state's discourse on nation building and modernization in the global contemporary context, which is in turn intertwined with a discourse on preserving traditions that have defined women's issues. (DIPF/Orig).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: