Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHenkel, Mary
TitelCurrent science policies and their implications for the formation and maintenance of academic identity.
QuelleIn: Higher education policy, 17 (2004) 2, S. 167-182Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733
SchlagwörterWissenschaft; Promotion; Promotionsstudium
AbstractThe paper draws on communitarian theory to suggest that the traditional strength and stability of academic identities are strongly associated with membership of communities, primarily the discipline and the university, that together constitute a coherent, bounded world. It analyses how science policies have helped to weaken these boundaries over the last 30 years. It then examines the implications for academic professional identities, focusing on natural scientists, and considers, in particular, how they are reflected and taken account of in policies for doctoral education, which has in the past constituted a key form of induction into academic community membership. It argues that these policies have the potential to help students to continue to build the foundation of a strong epistemic identity in the context of change but that they contain contradictions that must be confronted. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: