Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchaefers, Christine; Terhart, Ewald
TitelThe participation of schools in the recruitment of teachers: contexts, experiences, and effects.
QuelleAus: Gruehn, Sabine (Hrsg.); Kluchert, Gerhard (Hrsg.); Koinzer, Thomas (Hrsg.): Was Schule macht. Schule, Unterricht und Werteerziehung: theoretisch, historisch, empirisch. Achim Leschinsky zum 60. Geburtstag. Weinheim u.a.: Beltz (2004) S. 183-196Verfügbarkeit 
ReiheBeltz Wissenschaft
BeigabenLiteraturangaben
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-407-32055-8
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Evaluation; Fragebogenerhebung; Schule; Schulleiter; Lehrer; Bewerbung; Auswahl; Reform; Rekrutierung; Deutschland; Nordrhein-Westfalen
AbstractThis article is part of the section "school research and instructional research" of the volume. "Recruitment strategy is crucial to hiring productive school personnel" because the quality of teaching and schooling is essentially influenced by teacher cooperation. So, "one precondition for fostering collegial cooperation is the make-up or composition of the staff. In selecting staff members, one must consider the teacher's area of expertise, coupled with the school's comprehensive course offerings. In addition, school leaders consider an applicant's special teaching competencies." The article advocates more involvement of the single local school to participate in the recruitment process and compares the traditional German procedure with a new one which was introduced in Nordrhein-Westfalen in 1997: "As an important element in the process of school profiling, schools have the right to recruit new teachers who fit the school's profile." The article presents results of an evaluative research of the new procedure: Does it reach its aims? What are its effects? Are there any unintended side effects? How do schools regard this procedure? What is the view of the applicants? (DIPF/Bi./Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: