Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKatz-Gerro, Tally; Yaish, Meir
TitelHigher education: is more better?
Gender differences in labour market returns to tertiary education in Israel.
QuelleIn: Oxford review of education, 29 (2003) 4, S. 571-592Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 52; Tabellen 7; Grafiken 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterFrauenberuf; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Übergang; Datenanalyse; Arbeitsmarkt; Berufliche Stellung; Berufschance; Männerberuf; Hochschulbildung; Hochschulabschluss; Israel
AbstractResearch on the transition from post-secondary education to the labour market refers mainly to differences between academic and vocational tracks in secondary education. In this paper [the authors] analyse Israeli data focusing on the transition from different levels of post secondary degrees and from various fields of study to the labour market. [They] examine three labour market outcomes: employment status, occupational prestige attainment, and job match. Data are drawn from a supplement to the 1983 Israeli Census, which includes a random sample of Israel's tertiary education degree holders (vocational and academic) . [Their] central finding is that men who work in female-dominated occupations get better returns than women, and women who work in male-dominated occupations get better returns than men. [The authors] discuss several explanations of this finding. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: