Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSiming, Luo
TitelDegree system in Mainland China.
Changes and implications.
QuelleIn: Higher education policy, 16 (2003) 4, S. 403-411Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733
SchlagwörterHochschulreform; Hochschule; Ausland; China
AbstractThe degree system in Mainland China has witnessed rapid development and changes in the past two decades, especially with the introduction of professional degrees. The article examines the socioeconomic factors that lead to these changes. However, this development is not without problems, such as imbalances in the classification and standing of professional degrees and degree rank structure, uncertain recognition of the status and the importance of professional degrees. In addition, other problems include a lack of qualified teachers, appropriate textbooks, as well as the articulation between professional degree and profession qualification, quality guarantee system, etc. The reasons for the changes and implications are discussed. From China's experience, the conclusion is drawn that certain education systems depend on particular types of economic structure, irrespective of the ideologies present. (HRK / Abstract übernommen)
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: