Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Llorent Bedmar, Vicente |
---|---|
Titel | La educación secundaria en el Reino de Marruecos: realidad, deseos y reformas. Gefälligkeitsübersetzung: Die Sekundarbildung im Königreich Marokko: Wirklichkeit, Wünsche, Reformen. |
Quelle | In: Revista española de educación comparada, 7 (2001), S. 167-190 |
Beigaben | Literaturangaben 17; Tabellen 7; Grafiken 2 |
Sprache | spanisch; englische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1137-8654 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsbeteiligung; Bildungssystem; Schülerzahl; Sekundarbereich; Lehrerausbildung; Schulabschluss; Berufsausbildung; Reform; Technik; Marokko |
Abstract | The article gives an overview of secondary education in Morocco. It begins with a description of the whole education system, followed by the most important facts about secondary education, enrolment rates and pupils numbers and their development since 1990. Then, types of secondary education are described which differ in the contents of their curricula: General, Technical and 'Original' [influenced by Islam] secondary education. Briefly mentioned are also the vocational education, the diploma which can be reached after completion of secondary school and teacher education. Finally, the education reforms of 1999 are described. (DIPF/Bi.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2004_(CD) |