Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerold, Jan J.
TitelParadox and pedagogy: double binds and the culture of learning in South African schools.
QuelleIn: Culture & psychology, 7 (2001) 4, S. 411-431Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 33
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1354-067X; 1461-7056
DOI10.1177/1354067X0174001
SchlagwörterBindung; Verhalten; Schüler; Lernverhalten; Lernkultur; Apartheid; Südafrika (Staat)
AbstractThe culture of learning has been severely eroded in many South African schools. This article analyzes the relationship between this erosion and the legacy of apartheid in terms of the double bind hypothesis. A double bind occurs when (interpersonal or cultural) injunctions demanding certain items of behavior are regularly accompanied by higher-order injunctions forbidding the patterns of behavior that must necessarily result from obeying those injunctions. The hypothesis proposes that people caught in a double bind might lose the ability to distinguish between the two orders of injunctions. The analysis suggests that many Black South Africans have fallen victim to a double bind created by contradictions between the injunctions imposed by the school system and those imposed by the former regime's racist socioeconomic policies. The resultant confusion between levels is evidenced in the fact that many pupils and teachers habitually misinterpret educational injunctions as symbols of political oppression. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Culture & psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: