Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Richardson, Virginia; Fenstermacher, Gary D. |
---|---|
Titel | Manner in teaching: the study in four parts. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 33 (2001) 6, S. 631-637Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272 |
Schlagwörter | Erziehungsstil; Empirische Untersuchung; Untersuchungsmethode; Lehrerverhalten; Lehrmethode; Ethische Erziehung |
Abstract | We offer a brief introduction to four papers that report recent findings from the Manner in Teaching Project, a research endeavour that combines philosophical and empirical inquiry in an effort to understand how classroom teachers undertake the moral development of their students. We provide the necessary descriptive information for the study to avoid repitition in the papers that follow. (Abstract vom Verlag übernommen). |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2002_(CD) |