Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDurston, Susan; Nashire, Nice
TitelRethinking poverty and education.
An attempt by an education programme in Malawi to have impact on poverty.
QuelleIn: Compare, 31 (2001) 1, S. 75-91Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 19
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterErziehung; Förderungsmaßnahme; Schule; Primarbereich; Bildungsprogramm; Armut; Gemeinde (Kommune); Gemeinwesen; Durchführung; Effizienz; Malawi
AbstractThe Malawi Primary Community Schools Programme was conceived within the context of a new democracy, a changing policy environment and some of the worst social indicators in the world. It was developed through a consultative process on the tide of the introduction of free primary education. While the programme was part of a long-term social sector development programme ... , the Community Schools Programme developed its own strategies designed to have an impact on poverty for a limited number of people in the short term. These are analysed in terms of impact on the poor and influence on other pro- poor policies and strategies. The authors conclude that it is possible for a programme in one sector to benefit the poor and influence other programmes to be more pro-poor, but that this would be more effective as part of a broader multi-sector strategy. They also conclude that the reported impact was achieved through integration between the processes of construction, education and community participation, rarely mirrored in typical ministry settings. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: