Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhang, Li-Fang; Watkins, David
TitelCognitive development and student approaches to learning.
An investigation of Perrys theory with Chinese and U.S. university studentsGTI:Erkenntnisentwicklung und Lerneinstellungen von Studenten.
QuelleIn: Higher education, 41 (2001) 3, S. 239-261Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 77; Tabellen 4; Anhang 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1004151226395
SchlagwörterForschungsergebnis; Einstellung (Psy); Bewertung; China; Lernen; Student; Studienerfolg; Studium; USA; Lerntheorie; Internationaler Vergleich; Forschungsergebnis; Hochschulforschung; Wissenserwerb; Lehre; Lernen; Lerntheorie; Wissenserwerb; Lehre; Studium; Hochschulforschung; Studienerfolg; Internationaler Vergleich; Bewertung; Student; China; USA
AbstractThe purpose of this research was to provide cross-cultural evidence of the relationship between student approaches to learning and stages of cognitive development and of the validity of Perry's theory of such development. The participants for this study were 67 U.S. and 193 Mainland Chinese students. The participants rated their ability on several scales, responded to the Zhang Cognitive Development Inventory (Zhang 1995) and the Study Process Questionnaire (Biggs 1987a, 1992) as well as demographic questionnaire. Selfreport measures of achievement scores were also obtained. There were four major findings. First, cognitive development and student learning approaches were related in predictable ways. Second, the cognitive-developmental patterns of the American and Chinese participants differed. Third, for both, American and Chinese students, extracurricular activities positively contributed to their cognitive development. Finally, a statistically significant relationship between cognitive development and achievement was identified among American group, whereas no relationship was found between cognitive development and achievement among the Chinese group. Implications of these findings are discussed. (HRK/Abstract übernommen).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: