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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The development of market relations is a striking feature of education in Australia and comparable countries. Education continues to produce non-market outputs ("use values") as well as market outputs, but participation in schooling is being reworked as market consumption; schools, TAFE institutions and universities are now required to sell themselves, and a range of services is provided on full cost basis. This article re-theorises markets in education, drawing on political economy and social theory (including the literature on post- modernism). It defines educational markets and describe four types of commodity produced: positional goods, self goods, training goods and knowledge goods. Post-compulsory education's long-standing role, as a vast competition for scarce social position, constitutes a form of market (one ordered by both government and private interests), and is the platform on which more orthodox economic markets in training and knowledge goods are being erected. (DIPF/Abstract übernommen)
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0004-9441
Marginson, Simon: Markets in education: a theoretical note. 1995.
2772477
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