Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBreit, Heiko (Hrsg.); Engels, Anita (Hrsg.); Moss, Timothy (Hrsg.); Troja, Markus (Hrsg.)
TitelHow institutions change.
Perspectives on social learning in global and local environmental contexts.
Gefälligkeitsübersetzung: Wie wandeln sich Institutionen? Perspektiven des sozialen Lernens in globalen und lokalen Umweltkontexten.
QuelleOpladen: Leske u. Budrich (2003), 380 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-8100-3858-X
DOI10.1007/978-3-322-80936-0
SchlagwörterKommunikation; Konflikt; Wahrnehmung; Lernprozess; Wasser; Kontextualisierung; Klimawandel; Internationale Beziehungen; Nachhaltigkeit; Umwelt; Ökologie; Forstwirtschaft; Management; Wasserwirtschaft; Internationaler Austausch; Praxisbezug; Risiko; Institution
Abstract"How do institutions change? What can we learn about possibilities of and barriers to induced institutional changes? Where are potentials for more reflexive and more enduring processes of social learning? The book seeks to answer those questions." (author's abstract). Contents: Heiko Breit, Markus Troja: Institutional Change and Social Learning in Environmental Contexts: An introduction (13-30); Ronals B. Mitchell: Of course international institutions matter: but when and how? (35-52); Andreas Obser: Learning in international public policy networks. Managing institutional interplay between national and international forest programmes (53-83); Timothy Moss: Solving problems of 'fit' at the expense of problems of interplay'? The spatial reorganisation of water management following the EU water framework directive (85-121); Florian Dünckmann, Claudia Mayer: Using market institutions for sustainability: Environmental production standards in the coffee trade (123-149); Anita Engels: Institutionalisation of ecological risk perceptions: the role of climate change discourses in Germany (155-177); Heiko Breit, Thomas Döring, Lutz H. Eckensberger: Politics, law and citizens' responsibility. Justice judgements in the everday reconstruction of environmental conflicts (179-203); Thomas Widlok: Institutional dynamics of changing land care practices in the central Namib Desert (205-228); Markus Troja: Resolving environmental conflicts. Mediation and negotiation as institutional capacities for social learning (233-267); Verena Sandner: Myths and laws: changing institutions of indigenous. Marine resource management in Central America (269-300); Michael Huber: Lessons drawn from burden sharing exercises. The EC acidification and climate change policies (301-324); Bernd Siebenhüner: Social learning at the science-policy interface - a comparison of the IPCC and the scientific assessments LRTAP convention (325-353); Anita Engels, Timothy Moss: Institutional change in environmental contexts (355-375).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: