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Autor/inn/enSchnabel, Isabel; Schnabel, Reinhold
TitelFamily and gender still matter.
The heterogeneity of returns to education in Germany.
Gefälligkeitsübersetzung: Familie und Geschlecht spielen nach wie vor eine Rolle: Heterogene Bildungsrenditen in Deutschland.
QuelleMannheim: ZEW (2002), 30 S.
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ReiheDiscussion paper. Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung (Mannheim). 2002,67
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
URNurn:nbn:de:bsz:180-madoc-3783
SchlagwörterBildung; Methode; Bildungsbeteiligung; Chancengleichheit; Soziale Herkunft; Familie; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Bildungsrendite; Bildungsökonomie; Schulsystem; Datenanalyse; Ausgaben; Einkommen; Ökonometrie; Heterogenität; Deutschland
AbstractUsing information on family background, we estimate returns to education, allowing for the heterogeneity of returns. In order to control for the unobserved heterogeneity shared by family members, we construct a siblings sample and employ family fixed-effects and family correlated random-effects models. Our main result is that family background still matters despite the substantial political efforts to equalize educational opportunities in Germany. Persons with less- educated parents earn lower wages, but have higher returns to education. This supports the view that persons from less-educated backgrounds still face higher marginal costs in the educational system. The same interplay between the wage level and marginal returns is found for the effect of gender and cohort. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
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