Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This document has been prepared with three objectives in mind: firstly, to present a condensed historical record of modern education in Afghanistan which would be of interest to education scholars, secondly, the analysis of education in Afghan society provides an insight into the complex dynamics of education, tradition, society and government, whose understanding would contribute to effective policies for educational development; thirdly, based on world-wide reflections on education for the twenty-first century, and the context and educational experiences of Afghan society, future education policies and strategies for Afghanistan are considered. The document reflects the experience of Afghanistan, as a traditional multi-ethnic developing country, with its attempts for modernization of education and the set-backs in providing access to education, as well as the contribution of the international community to the development of education. The document has five chapters. The first chapter considers the historical, socio-cultural, economic and political influences, as well as the impact of the international community on the development of education in Afghanistan. Chapter two deals with the development of modern education during the twentieth century until the 1978 communist coup d'état, and the establishment of the Democratic Republic of Afghanistan. It traces the educational policy and administration, the development of primary, secondary, technical and vocational, teacher training and higher education, in the context of social and economic development planning, during the post-Second World War period. The third chapter describes the educational policies and programmes of the communist regime during the 1980s, and the decline of education due to occupation and the war of resistance. Chapter four pro9vides information on education strategies, including the involvement of local communities and non-governmental organizations, in the Islamic State of Afghanistan during the period 1992-2000. The effect of ethnic conflict on education services and the restrictive policy for the education of girls are discussed. In this chapter the efforts of the mujahidin (Islamic resistance parties) and the international community for the education of Afghan refugees in Pakistan and Iran have also been included. The last chapter looks to the future of educational development and has two parts: a perspective on education for the twenty-first century, providing a baseline for the future development of education around the world; taking into account reflections and international guidelines, and the realities of Afghan society, suggestion for future education strategies for Afghanistan. (DIPF/Orig.).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
Samady, Saif R.: Education and Afghan society in the twentieth century. 2001.
2713210
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)