Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelStarting strong. [1]. Early childhood education and care.
QuelleParis: OECD (2001), 213 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducation and skills
Beigabendokumentarischer Anhang
Sprachedeutsch; englisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-18675-1
DOI10.1787/9789264192829-en
SchlagwörterFamilie; Bildungspolitik; Bildungsangebot; Kind; Vorschule; Vorschulerziehung; Gemeinde (Kommune); Transformation; Bildungsinvestition; Investition; Ausbildung; Elternarbeit; Sonderpädagogik; Internationaler Vergleich; Kooperation; Maßnahme; Qualität; Qualitätssicherung; Erzieher; Australien; Belgien; Dänemark; Finnland; Großbritannien; Italien; Niederlande; Norwegen; Portugal; Schweden; Tschechische Republik; USA
AbstractImproving the quality of, and access to, early childhood education and care has become a major policy priority in OECD Member countries. The early years are increasingly viewed as the first step in lifelong learning and a key component of a successful educational, social, and family policy agenda. Countries have adopted diverse strategies to policy development in this field - strategies which are deeply embedded in particular country contexts, values, and beliefs. In particular, early childhood policy and provision are strongly linked to cultural and social beliefs about young children, the roles of families and government, and the purposes of early childhood education and care within and across countries. Yet, countries share many similar challenges and issues. Taking a broader and more holistic approach than previous studies, this book provides a comparative analysis of major policy developments and Issues in 12 OECD countries, highlights innovative approaches, and proposes policy options that can be adapted to varied country contexts. What are the most promising strategies for organising policy in ways which promote child and family well-being? Looking towards the future, the report proposes eight key elements of successful policy for decision makers seeking to promote equitable access to quality early childhood education and care. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: