Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropean Centre for Higher Education; UNESCO
TitelTen Years After and Looking Ahead.
A Review of the Transformations of Higher Education in Central and Eastern Europe.
Gefälligkeitsübersetzung: Zehn Jahre danach und vorwärts schauen. Eine Betrachtung über Transformationen des Hochschulwesens in Mittel- und Osteuropa.
QuelleBucharest (2001), 410 S.Verfügbarkeit 
ReiheStudies on Higher Education
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-9069-159-X
SchlagwörterForschung; Forschungsergebnis; Ländervergleich; Transformationsforschung; Bildungsmanagement; Stipendium; Internationalisierung; Transformation; Bilanz; Vergleichende Hochschulforschung; Hochschulautonomie; Hochschulfinanzierung; Hochschulplanung; Hochschulreform; Hochschulstruktur; Hochschullehrer; Postgraduiertenstudium; Hochschule; Internationaler Vergleich; Bewertung; Sammelwerk; Bulgarien; Estland; Lettland; Litauen; Mitteleuropa; Osteuropa; Polen; Rumänien; Slowakei; Slowenien; Tschechische Republik; Ungarn
AbstractPart one of the book presents twelve case studies on transformation and development of higher education institutions drawn from the experiences of ten countries in Central and Eastern Europe over the ten-year period following 1989. This are structured analytical essays based on a comprehensive questionnaire numbering 72 questions. These are grouped under three rubrics: 1) institutional positioning, 2) institutional functioning, and 3) academic issues. The first of these includes questions on background and mission, expansion, autonomy and accountability, and structure. The second, on funding, management, and planning. The third deals with postgraduate training, the academic profession, new programmes, research and scholarship, and internationalization. Part two gives an analytic report on higher education in Central and Eastern Europe. "The framework for understanding that the author advances, is the positioning of the whole European higher education system in relation th the developing 'knowledge society'. His conclusion is that none of the current models used to categorize higher education: the Humboldtian, the Napoleonic, and the Anglo-Saxon one of 'liberal electicism' lends itself satisfactorily to mass higher education. Thus, he concludes, higher education, East and West, achieves a kind of equality in that in both regions it must retool to face the 'knowledge society' of the future." (HoF/Stenzel).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: