Literaturnachweis - Detailanzeige
Titel | Research on sociocultural influences on motivation and learning. 1. |
---|---|
Quelle | Greenwich, Conn.: IAP, Information Age Publ. (2001), XXVI, 385 S. |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-930608-63-2 |
Schlagwörter | Psychologische Forschung; Vergleichende Psychologie; Kultureinfluss; Familie; Mutter; Vater; Schüler; Lernerfolg; Schulerfolg; Schülerleistung; Lernen; Motivation; Curriculum; Fremdsprachenunterricht; Lesenlernen; Mathematikunterricht; Sozioökonomische Lage; Internationaler Vergleich; Leistung; Brasilien; China; Deutschland; Japan; Kanada; Singapur; Vereinigte Arabische Emirate |
Abstract | The 16 contributions to this volume are arranged in four parts: 1) The motivation context with 3 more theoretical articles on sociocultural influences on motivation, 2) the learning context with 3 articles on sociocultural impact on learning factors, 3) the family context with 3 articles about family influences on school achievement in Japan, Singapore and the United Arab Emirates, and 4) the curriculum context with 6 articles about sociocultural influences on learning of diverse curriculum subjects. Some articles are documented separately. (DIPF/ Bi.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2003_(CD) |