Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBehrendt, Helga (Hrsg.); Dahncke, Helmut (Hrsg.); Duit, Reinders (Hrsg.); Gräber, Wolfgang (Hrsg.); Komorek, Michael (Hrsg.); Kross, Angela (Hrsg.); Reiska, Priit (Hrsg.)
TitelResearch in Science Education - Past, Present, and Future.
QuelleLondon; Boston; Dordrecht: Kluwer Academic Publishers (2001), 352 S.Verfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-7923-6755-3
SchlagwörterZukunftsperspektive; Bildungsforschung; Experiment; Unterrichtsmedien; Conceptual Change; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Tagungsbericht
AbstractThis volume includes a selection of contributions to the Second Conference of the European Science Education Research Association held in Kiel in September 1999. The aim of the conference was to provide a state-of-the-art view of science education research in Europe and also world-wide by looking at what has been achieved in the past decades and what has to be done in the coming years. In the first part of the volume, views and visions of science education research are discussed. The subsequent parts deal with research on scientific literacy, on students' and teachers' conceptions, on conceptual change, and on instructional media and lab work. The volume focuses not only on research in Europe but provides a truly international perspective with contributions by researchers from around the world. (Herausgeberreferat).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: