Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoadley, Christopher M.; Linn, Marcia C.
TitelTeaching science thourgh online, peer discussions: SpeakEasy in the Knowledge Integration Environment.
QuelleIn: International journal of science education, 22 (2000) 8, S. 839-857Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterUnterrichtsform; Unterrichtsmaterial; Farbe; Internet; KIE (Knowledge Integration Environment)
AbstractCan students learn science from a carefully designed online peer discussion? This research contrasts two formats of contributed comments - historical debate and narrative text - and assesses the impact of an asynchronous discussion on student understanding of the nature of light. Students discuss the question: Why do paint chips look different colours in the hardware store than they do at home? We find that students gain integrated understanding of the nature of the colour from both discussion formats. The historical debate format succeeds for more students in part because the alternative views are more memorable and in part because the debate format models the process of distinguishing ideas. We discuss how online, asynchronous peer discussions can be designed to enhance cohesive understanding of science.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: