Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarpelin, Andreas
Titel'They can be Fawning if They Please, I won't Interfere': Transitions in School Life as Critical Incidents for Young People.
QuelleAus: Day, Christopher W. (Hrsg.): Educational research in Europe. Yearbook 2000. Leuven: Garant (2000) S. 277-289Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 32
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildungsforschung; Empirische Untersuchung; Vergleichsuntersuchung; Empfindung; Schule; Europäische Dimension; Biografie; EERA (European Educational Research Association); Forschungsprojekt; Schweden
AbstractWhat do we know about transitions in school life as critical incidents for young people? This question is focussed in the research project "Young People Meet the Lower Secondary School" a longitudinal comparative case study of two school classes in Sweden, carried out with an interpretive approach and a relational interpretation perspective. In this paper some preliminary findings are presented, where the transition to the lower secondary school functions as an example of the phenomena. The purpose of this paper is to try to deepen our understanding of the phenomenon, transitions in school life as critical incidents for young people. The analyses are mainly based on a data material (62 students, age-group 12-13), collected with qualitative research interviews, influenced by the life-history tradition. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: