Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoodless, Patricia A.
TitelAn investigation into children's developing awareness of time and chronology in story.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 34 (2002) 2, S. 173-200Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterVorstellung (Psy); Kindergartenalter; Primarbereich; Schüler; Chronologie; Zeitbegriff; Studie; Zeitbewusstsein
AbstractThis study explores how children in English primary schools perceive time and chronology in storybooks-whether the children are aware of the devices used in stories to manipulate time and chronological sequence, and whether their responses demonstrate their own ability to use these devices. Children aged between 3-9 years were involved in conversation about storybooks through the use of open-ended questions. Responses were analysed according to features of the talk that reflected the children's awareness of the time dimension within the stories. The data suggest that children are able to use temporal terms and perceive chronological sequence, or lack of it, at very early ages. If exposed to ideas about time within a meaningful context, young children are capable of surprisingly sophisticated ideas. The implications of this finding for teaching chronology and for the history curriculum are discussed. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: