Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The idea of a learning community has gained attention as a desible environment that could provice opportunities for students to engage in solving problems in collaboration with peers. However, definitions of a community of learners are varied, vague, and not well-developed. The goal of the research described in this study is to examine the nature of a middle school science classroom during the development of a community of learners by focusing on the teacher-student interactions and the connections made by students with people outside the classroom. The first investigator served as both teacher and researcher in this study. The teacher used a project-based approach that allowed learners to find solutions to authentic problems or questions generated by the students. Students used a process of inquiry and collaboration to find these solutions. An analytic framework developed from the literature consisted of the following components: authentic tasks; interdependency in small group work; negotation of understanding; public sharing; collaboration with experts; and responsibility for shared learning und teaching. The framework was used to analyze the multiple data sources, including videotapes, interviews, a teacher´s journal, and electronic correspondence. Eight major themes emerged from the analysis. These themes included: 1) tasks connected to real-world questions generated more collaborative interactions than topic-bound tasks; 2) collaborative interacions in groups increased when tasks were student-initiated; 3) providing instructional support for students contributed to group decision making; 4) group productivity increased when students gained ownership; 5) student dialogue centered on the procedural aspects of the activity when completing teacher-designed activities; 6) when public sharing centered on discussions of their own experiences, students were more cognitively engaged; 7) interactions with outside resource people increased students´ investment in the project; and 8) when students worked in teams answering their own questions, they took responsibility for learning und teaching. The findings of this study point to three impotant factors that influenced the learning community in this middle school classroom: 1) the importance of the driving question in contributing to the authentic nature of the investigations; 2) the importance of the teacher´s role in supporting students in collaborating with peers and... (Dokument fehlt).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
0036-8326
Crawford, Barbar A.; Krajcik, Joseph S.; Marx, Ronald W.: Elements of a Community of Learners in a Middle School Classroom. 1999.
2431865
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)