Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Chabchoub, Ahmed |
---|---|
Titel | Éducation et mondialisation en Tunisie. |
Quelle | In: Revue internationale d'éducation, (1999) 24, S. 89-94Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1254-4590 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsinhalt; Bildungspolitik; Unterrichtsinhalt; Ethische Erziehung; Staatsbürgerkunde; Globalisierung; Modernisierung; Informationstechnologie; Tunesien |
Abstract | The advent of globalisation has accelerated the process of social modernisation in Tunisia. However the phenomenon of acculturation - the shift from an endogenous to an exogenous cultural mode - may have a destabilising effect whereby education systems fail to address local as well as global concerns. Schools must thus provide the necessary tools to prepare citizens for this revolution, chiefly by increasing access to language learning, new technologies and promoting a new ethical basis for relations between the inhabitants of our "global village". At the same time, civic education and the study of history must be used to reinforce pupils' notions of their cultural identity. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |