Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Möbus, Martine; Verdier, Éric |
---|---|
Titel | La construction des diplomes professionnels en formation initiale. Une comparaison Allemagne / France. |
Quelle | In: Revue internationale d'éducation, (1999) 22, S. 105-122Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1254-4590 |
Schlagwörter | Bildungspolitik; Berufsausbildung; Berufsbildung; Zertifikat; Berufsabschluss; Internationaler Vergleich; Deutschland; Frankreich |
Abstract | Opposing a three party negotiation in Germany [employers, labour unions, chambers of commerce] with a three party consultation in France [the state, professional federations, unions (which are "less visible here)], the authors bring out the differences in approach between the two countries in elaborating the vocational diplomas. Even if institutional procedures tend to evolve to adjust to change, each country has its own logic as regards the construction of diplomas, with a "functional pragmatism" in Germany and a more abstract approach in France. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |