Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Orivel, Francois |
---|---|
Titel | L'éducation dans le monde. État des lieux et perspectives. |
Quelle | In: Revue internationale d'éducation, (1999) 22, S. 23-38Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Tabellen 5 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1254-4590 |
Schlagwörter | Bildung für alle; Bildungsbeteiligung; Bildungssystem; Besoldung; Schülerzahl; Lehrer; Ausgaben; Bildungsinvestition; Finanzierung; Investition; Bildungsindikator; Internationaler Vergleich; Effektivität; Welt |
Abstract | From facts established during important conferences on education, like the one at Addis-Abeba or Jomtien, indicators such as the public spending budget or the number of pupils in education make it possible to follow tendencies in education throughout the world (the gap between rich and poor countries, the appearance of new preoccupations such as the performance of educational systems, etc.) ... These indicators also make it possible to better understand the difficulty of arbitrating between teacher's pay and the pupil-teacher ratio, according to economic and budgetary constraints. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |