Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Kechao Xing; Yajun Meng |
---|---|
Titel | La formation des enseignants en Chine. Origine lointaine, évolution tortueuse et réformes récentes. |
Quelle | In: Revue internationale d'éducation, (1999) 21, S. 85-92Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Tabellen 2 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1254-4590 |
Schlagwörter | Bildungsgeschichte; Lehrerausbildung; Lerninhalt; Ausbildungsstätte; Hochschule; Reform; China |
Abstract | "A rapid historical review makes it possible to approach the present situation of teacher training in China, characterised by hesitations about the 'normal' or academic nature of the training and by regional differences, both as regards quality and quantity, but which, all the same, are undergoing very positive changs in many fields." Structures and contents of the training are described in the article. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |