Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inUpitis, Rena
TitelFrom Hackers to Luddites, Game Players to Game Creators: Profiles of Adolescent Studensts Using Technology.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 30 (1998) 3, S. 293-318Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterGeschlechtsspezifischer Unterschied; Computernutzung; Videospiel; Schuljahr 07; Schuljahr 08; Schülereinstellung; Schülerverhalten; Unterrichtsvorschlag; Computerspiel; Unterrichtsverhalten; Hacker; Freizeitverhalten; Didaktische Erörterung; Untersuchung
AbstractThis paper explores a range of responses to computer and video technology as exemplified by a class of Grade 7 and 8 students in a low - to middle-income suburban school in a mid-sized Ontario city. The class was provided with four networked Macintosh LC III computers. The responses, attitudes and behaviours of the students towards technology, both at home and at school, were documented through field notes, observations, concept maps, interviews and journals over the course of a school year. From these observations, classroom "compunter personalities" emerged; students were characterized as hackers, game players, game creators, reluctant users, luddites, eager users and sporadic users of computer technology. Each of the "personalities" is profiled and patterns of game-playing and game creation are described, classroom uses and home uses of computers are compared, and students´ ways of using their free computer time in the classroom context are discussed. Finally, some suggestions for inclusionary practices for schooling with technology are offered. (Abstract vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: