Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBenedek, Andras
TitelHungary: priorities - partners - implementation.
QuelleIn: Prospects : quarterly review of comparative education, 27 (1997) 4, S. 571-576Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-1538
SchlagwörterTransformation; Berufsausbildung; Arbeitsmarkt; Reform; Ungarn
AbstractThe article is about the typical features of the relationship among general education, vocational training and labour. The author underlines that the prestige of vocational training has witnessed a spectacular increase in Hungary over the last decade. New priorities of the present day include not only openness but also the ability to adapt to the globalizing world and to acquire the knowledge which enables people to meet new challenges more effectively. Therefore the link between school and employment ist not only theoretically. "The direct effects of the economy are becoming more and more pressing, especially in the vocational training of young people." The development of a number of successful educational programmes over the past few years and among them the long-term development programme which has been approved since 1996, are particularly important in this context. (DIPF/St.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prospects : quarterly review of comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: