Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGordon, Liz; Whitty, Geoff
TitelGiving the "hidden hand" a helping hand?
The rhetoric and reality of neoliberal education reform in England and New Zealand.
QuelleIn: Comparative education, 33 (1997) 3, S. 453-467Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 46
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterAutonomie; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulreform; Selbstverwaltung; Eltern; Schule; Schulwahl; Konservatismus; Liberalismus; Marktwirtschaft; Privatisierung; Internationaler Vergleich; Dezentralisierung; Rechenschaftslegung; England; Großbritannien; Neuseeland; Wales
AbstractRecent moves in many parts of the world to restructure and deregulate state education have sought to link significant degrees of institutional autonomy with an emphasis on parental choice and competition, thereby creating "quasi-markets" in education. This paper discusses such developments as part of a neoliberal project for education in two of the contexts in which these policies have so far been taken furthest - England/ Wales and New Zealand. In compares five aspects of policy in these countries, namely school autonomy, diversity and choice, private sector involvement, privatised provision and accountability mechanisms. It argues that the rhetoric of neoliberal schooling policies is far removed from their reality, as governments confront the classic tension between fiscal imperatives and the need for legitimation. It points to the need for new political ways forward in a situation where there appears to be little creative thinking about alternatives to the policies of the New Right. (DIPF/orig.abstract)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: