Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLynch, Patrick P.
TitelStudents' alternative frameworks for the nature of matter: a cross-cultural study of linguistic and cultural interpretations.
QuelleIn: International journal of science education, 18 (1996) 6, S. 743-752Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterVorstellung (Psy); Schüler; Materie; Physik; Entwicklungsland; Kulturabhängigkeit
AbstractA comparative study of primary students' understanding of the nature of matter and, in particular, their conceptualization of the solid, liquid and gaseous states was undertaken in Tasmania (Australia) and the Philippines. Comparablegroups of students were interviewed in their home languages: English, Tagalog and B'laan. The B'laans are a tribal society with a distinct language and culture, the Tasmanians are fully westernized and, in those terms, the Tagalogs are 'transitional'. The main purposes of the study is to explore to what extent language and culture are associated with students' alternative frameworks and to add insights regarding the choice of language of instruction in developing countries. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: