Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPotari, Despina; Spiliotopoulou, Vassiliki
TitelChildren's Approaches to the Concept of Volume.
QuelleIn: Science education, 80 (1996) 3, S. 341-360Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterAlltagserfahrung; Verstehen; Vorstellung (Psy); Schüler; Materie; Physikunterricht; Volumen
AbstractThe research reported is an attempt to explore 11-year-old children's approaches to the concept of volume. Six tasks have been devised to identify any commonalities in children's responses. Results suggest that children hold and use different conceptions in their effort to explain and compare aspects of volume. However, these conceptions fall in certain categories which are met in almost all the tasks: volume is the space occupied, the capacity, related to the material substance, related to the geometrical properties, related to the weight and indefinable. Childrens' comparing actions (justifications and strategies) have also been analyzed and characterized as tautological, phenomenological, experimental, or as referred to the properties of the object. Common patterns in Childrens' conceptions and justifications across the different tasks showed a variety of different approaches to volume which will probably be met in other contexts and are presented in the form of a systematic network. [...] (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: