Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRamadas, Jayashree; Barve, Shirish; Kumar, Arvind; Bhabha, Homi
TitelAlternative conceptions in Galilean relativity: distance, time, energy and laws.
QuelleIn: International journal of science education, 18 (1996) 4, S. 463-477Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterVorstellung (Psy); Schüler; Energie; Geschwindigkeit; Kinematik; Zeit; Bezugssystem; Gleichzeitigkeit; Relativität
AbstractThis work, a sequel to Panse et al. (1994), focuses on how students deal with transformations of time, distance, velocity and energy between frames of reference. Qualitative analysis of a free- response test and of clinical interviews is combined with quantitative analysis of data on a forced-option test. The results indicate that students frequently violate the 'obvious' invariance of time interval between fixed events, and take distance invariance for granted even for non- simultaneous events. They tend to invoke a 'physical drag' picture instead of prescriptive transformation theory to view changes of quantities (especially velocity) from one frame to another. The diffuse meaning of 'laws' shows up voariously. Laws are equated to trajectories; and conservation of energy is taken to mean its invariance, for observers, in relative motion. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: