Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAgarwal, Madhuri
TitelEssays in Economics of Education.
QuelleBielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld (2021), 97 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Universität Bielefeld, 2021.
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:0070-pub-29578819
SchlagwörterBildung; Erziehung; Dissertation
AbstractMany developing countries have made significant progress in increasing primary school enrolments. Though, evidence on what they learn in school has been unsatisfactory. Estimates from regional student assessments across the world reveal that millions of school going children have failed to acquire even the most basic literacy and numeracy skills. This has serious policy implications as recent studies have shown that the quality of education apart from quantity is an important determinant of economic development. The main objective of this dissertation is to understand how education policies affects quality and inequality in education. The first chapter explores the role of teachers in enhancing human capital. The next chapter, deals with the issue of equity and efficiency in education. How does increase in access to education affect education quality? The last chapter looks into marriage market returns to education. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: