Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/envan Driel, Jan H.; Verloop, Nico; van Werven, H. Inge; Dekkers, Hetty
TitelTeachers' Craft Knowledge and Curriculum Innovation in Higher Engineering Education.
QuelleIn: Higher Education, 34 (1997) 1, S.105-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
SchlagwörterChange Strategies; College Faculty; Curriculum Development; Educational Change; Educational Innovation; Educational Strategies; Engineering Education; Foreign Countries; Higher Education; Introductory Courses; Program Descriptions; Program Evaluation; Student Centered Curriculum; Teacher Attitudes; Teacher Qualifications; Teaching Skills; Netherlands
AbstractA study investigated the success of a project to create a more student-centered engineering curriculum at a Dutch technical university by assessing how faculty's conceptions of teaching related to their teaching practices. Results indicated that although faculty had strong commitment to student learning, they also had misconceptions about student-centered teaching that seriously affected the curriculum project. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: