Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiu, Yu; Lin, Dan; Xu, Xiujuan; Shan, Shimin; Sheng, Quan Z.
TitelMulti-views on Nature Index of Chinese academic institutions.
QuelleIn: Scientometrics, (2017) 3, S.823-837
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0138-9130
DOI10.1007/s11192-017-2581-x
SchlagwörterAltmetrics sources; The Nature Index 2015 China; Social media presence; Ranking
AbstractAbstract The Nature Index (NI) has become a rather powerful tool to identify emerging trends in various research fields. According to the NI 2015 released at the beginning of 2016, China, the world’s second largest producer of research papers, maintains a strong momentum on scientific output. Based on online source metrics such as Mendeley bookmarks, we evaluated multi-viewed impact of the top 50 academic institutions in the NI China. For the selection of multiple metrics, we investigated the presence and coverage of different kinds of online metrics, with a particular focus on their correlations with traditional citation-based metrics. In addition, Mendeley, Twitter, and Scopus are chosen as the complementary sources for multi-metrics. We sorted three ranks of the top 50 institutions in the NI China based on citation counts in Scopus, reader counts on Mendeley, and Twitter counts and we analyzed the differences among various ranking results. The diverse metrics revealed different aspects on institutions’ academic impact.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scientometrics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: