Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLadson-Billings, Gloria (Mitarb.); Pitrie, Abul (Hrsg.); Hudson, Tanya (Hrsg.); Smith-Gray, Jocelyn (Hrsg.); James, Kishia Carrington (Hrsg.)
TitelThe Gloria Ladson-Billings Reader.
QuelleSan Diego: Cognella (2021), XXVIII, 204 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781793512482; 1793512485
SchlagwörterRezension; Ladson-Billings, Gloria; Multicultural education; Éducation interculturelle; Erziehung
AbstractForeword: As Important Now as Then -- Introduction -- Section I: Critical Race Theory in Education -- 1.1: Race Still Matters -- 1.2: Toward a Critical Race Theory of Education -- 1.3: Just What Is Critical Race Theory, and What's It Doing in a Nice Field Like Education? -- 1.4: They're Trying to Wash Us Away -- Section II: Culturally Relevant Pedagogy -- 2.1: "Yes, But How Do We Do It?" -- 2.2: But That's Just Good Teaching! -- 2.3: Liberatory Consequences of Literacy -- Section III: Teacher Preparation -- 3.1: Toward a Theory of Culturally Relevant Pedagogy 3.2: It's Not the Culture of Poverty, It's the Poverty of Culture -- 3.3: Pushing Past the Achievement Gap -- 3.4: Fighting for Our Lives -- 3.5: Silences as Weapons -- Index. The Gloria Ladson-Billings Reader provides current and future educators with key selections from scholar, educator, and advocate Gloria Ladson-Billings' seminal works.; The Gloria Ladson-Billings Reader provides current and future educators with key selections from scholar, educator, and advocate Gloria Ladson-Billings' seminal works. Readers learn how Ladson-Billings has sought to improve the educational experience of multicultural student populations and how they, as educators, can continue her work through the development of culturally relevant pedagogy and the employment of critical practices in the classroom. The text is organized into three sections. Section One features articles that provide readers with a framework for understanding how race and racism impact the educational experiences of students. In Section Two, readers are introduced to the components of culturally relevant pedagogy and provided with practical examples to guide them in becoming more culturally responsive. The final section underscores how educators can prepare to support diverse student populations, the personal characteristics that are vital for success in this endeavor, and how teacher education programs can improve to support these goals.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: