Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSibbald, Timothy (Hrsg.); Handford, Victoria (Hrsg.)
TitelBeyond the academic gateway.
Looking back on the tenure-track journey.
Quelle(Ottawa, Ontario): University of Ottawa Press (2020), VIII, 325 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducation Education (University of Ottawa)
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0776628909 (Taschenbuch); 9780776628905 (Taschenbuch); 9780776628943 (gebundene Ausgabe); 0776628941 (gebundene Ausgabe); 9780776628912
SchlagwörterKanada; College teachers; Case studies; Fallstudie; Tenure; Canada; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"Tenure is a pivotal decision for the academy. If it is earned it provides security and permanence, creating further academic freedom to pursue research and interests important to the institution and to society. If it is not earned then the peer review process provides clarification for why it has not being earned. This book brings together lived experiences of academics around the time of the tenure decision. While the book is stand-alone, it has the same collection of authors who wrote about their tenure-track experiences in The Academic Gateway, making the pair of books a remarkable longitudinal collection. The authors in this book explore the complex relationship between academics, the academy as an ideal, and universities as an enactment of that ideal. Personal growth is evident and shows diversity of experience, as the maturing relationships with the role and workplace unfurl. Where tenure-track is a very personal journey, the period around tenure is necessarily a form of engagement with peers. Yet it has challenges, particularly in a milieu where academic freedom is being nurtured. Individual authors negotiate their choices between their personal objectives and institutional mandates and policies. Simultaneously, after years in the tenure-track, they continue to be evolving as academics, whether through personal growth or by seeking changes in the academy itself."--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: