Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLu, Zhe
TitelA Safe and Interactive Method of Illuminating Discharge Tubes for Studying Emission Spectra
QuelleIn: Journal of Chemical Education, 89 (2012) 3, S.376-378 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9584
DOI10.1021/ed200341q
SchlagwörterChemistry; College Science; Science Instruction; Spectroscopy; Energy; Scientific Concepts; Heat; Toys; Secondary School Science; High Schools; Undergraduate Study
AbstractDischarge tubes are useful tools for teaching emission spectra and the discrete energy levels of the Bohr model. A new setup uses a plasma globe to illuminate the discharge tube and allows a higher degree of interactivity owing to the omission of a traditional, high-voltage power source. The decreased power consumption also reduces the heating of discharge tubes, which is conducive both to increased interactivity and ease of use. Furthermore, the power source is a relatively inexpensive toy that is widely available. (Contains 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenDivision of Chemical Education, Inc and ACS Publications Division of the American Chemical Society. 1155 Sixteenth Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 800-227-5558; Tel: 202-872-4600; e-mail: eic@jce.acs.org; Web site: http://pubs.acs.org/jchemeduc
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Chemical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: