Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNafisi, Julia
TitelGerman Lieder in the Perception of the Modern Australian Listener and/or Singer: A Survey at the 30th National Liederfest
QuelleIn: Australian Journal of Music Education, (2011) 1, S.31-41 (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9484
SchlagwörterAudiences; Foreign Countries; German; Teaching Methods; Surveys; Romanticism; Music Education; Musicians; Poetry; Singing; Music Appreciation; Australia
AbstractGerman Romantic Art Songs or German "Lieder" constitute a consistent part of every aspiring classical singer's repertoire around the world. This study investigates a contemporary Australian audiences' appreciation of the genre; it asks further what role the various Romantic characteristics play in German "Lieder" genre, gauges respondents' awareness of stylistic characteristics of "Lieder" and explores the importance of the "German-ness" of "Lieder". A survey conducted at the prestigious annual competition National Liederfest elicited surprisingly passionate responses which suggest new ways of teaching "Lieder" in Australia. (As Provided).
AnmerkungenAustralian Society for Music Education. P.O. Box 5, Parkville, Victoria 3052, Australia. Tel: +61-3-9925-7807; e-mail: publications@asme.edu.au; Web site: http://www.asme.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: