Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCho, Sun-Joo; Bottge, Brian A.; Cohen, Allan S.; Kim, Seock-Ho
TitelDetecting Cognitive Change in the Math Skills of Low-Achieving Adolescents
QuelleIn: Journal of Special Education, 45 (2011) 2, S.67-76 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4669
DOI10.1177/0022466909351579
SchlagwörterTest Bias; Group Membership; Mathematics Skills; Ability; Teaching Methods; Problem Solving; Scoring; Evaluation Methods; Models; Comparative Analysis; Mathematics Achievement
AbstractCurrent methods for detecting growth of students' problem-solving skills in math focus mainly on analyzing changes in test scores. Score-level analysis, however, may fail to reflect subtle changes that might be evident at the item level. This article demonstrates a method for studying item-level changes using data from a multiwave experiment with a teaching method called enhanced anchored instruction (EAI). The analysis combines a mixture Rasch model for detecting individual differences within latent groups with a latent transition analysis model for tracking changes in latent group membership over the course of EAI. The analysis clearly indicates the effects of EAI and how they differ for members of each latent class. Comparisons are provided with a standard analysis of changes in test scores. Implications of the new approach are discussed for detecting subtle transformations in the math performance of students across a range of ability levels. (Contains 4 tables and 3 figures.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: