Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVasconcelos, Erika Franca de Souza
Titel"I Can See You": An Autoethnography of My Teacher-Student Self
QuelleIn: Qualitative Report, 16 (2011) 2, S.415-440 (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-0147
SchlagwörterStudent Attitudes; Ethnography; Autobiographies; Teachers; Teaching (Occupation); Personal Narratives; Teacher Student Relationship; Interpersonal Communication
AbstractThis article is an autoethnographic investigation of my second-nature teacher-student self. What has made me into the teacher I am? What makes me the teacher I am? I draw upon my memories of my own teachers and students to address these questions. As I portray my teaching-learning experiences as textual "snapshots," I find that my dearest memories come from when I have been in dialogue with my teachers and students. This investigation leads me to pedagogy centering attention to teacher-student relationships; a humanizing pedagogy that I discover, embrace, and which redefines and recreates my teacher-learner self. (Contains 1 footnote.) (As Provided).
AnmerkungenNova Southeastern University. 3301 College Avenue, Fort Lauderdale, FL 33317. Tel: 954-262-5389; Fax: 954-262-3970; Web site: http://www.nova.edu/ssss/QR
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Qualitative Report" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: