Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLanigan, Mary L.
TitelEvaluating the Evaluator: A Case Study Illustrating Three Critical Mistakes No Evaluator Should Make
QuelleIn: Performance Improvement, 49 (2010) 10, S.39-45 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1090-8811
DOI10.1002/pfi.20184
SchlagwörterEmployees; Evaluators; Personnel Evaluation; Teacher Administrator Relationship; Job Performance; Case Studies; Employment; Surveys; Interviews; Higher Education; Educational Technology; Morale; Business Administration; Enrollment
AbstractMost employees do not like to be evaluated because they fear the process and people involved. Although optimal performance evaluators can minimize people's anxieties about being assessed, actual performance evaluators can perpetuate employees' fears and, worse, lower their job performances and morale. A case study illustrates the actions of an actual performance evaluator and highlights the process he carries out and the report he writes. A debrief follows to show how to correct the mistakes he makes. (Contains 1 exhibit.) (As Provided).
AnmerkungenJohn Wiley & Sons, Inc. Subscription Department, 111 River Street, Hoboken, NJ 07030-5774. Tel: 800-825-7550; Tel: 201-748-6645; Fax: 201-748-6021; e-mail: subinfo@wiley.com; Web site: http://www3.interscience.wiley.com/browse/?type=JOURNAL
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Performance Improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: