Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcDearmon, J. Travis
TitelWhat's in It for Me: A Qualitative Look into the Mindset of Young Alumni Non-Donors
QuelleIn: International Journal of Educational Advancement, 10 (2010) 1, S.33-47 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1744-6503
DOI10.1057/ijea.2010.3
SchlagwörterPublic Colleges; Fund Raising; Donors; Alumni; Attitudes; Incentives
AbstractThis study analyzed the open-ended responses given by young alumni during an institutional survey conducted by the annual giving office at a large, public university. For this study, 204 responses from non-donors were analyzed and coded. Several keys themes were identified in the analysis, including young alumni's attitudes regarding career services, how incentives may motivate this population to make gifts and the desire for this generation to specify how their donation will be used. All of these themes were evaluated in regards to how they may increase the giving behaviors of recent graduates. (As Provided).
AnmerkungenPalgrave Macmillan Ltd. Brunel Road, Houndmills, Bassingstoke, Hampshire, RG21 6XS, UK. Tel: +44-1256-357893; Fax: +44-1256-328339; e-mail: subscriptions@palgrave.com; Web site: http://www.palgrave-journals.com/ijea/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Advancement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: