Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeller, Tim
TitelThe National Implications of "Cain v. Horne"
QuelleIn: Journal of School Choice, 3 (2009) 4, S.353-367 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1558-2159
SchlagwörterStellungnahme; School Choice; Educational Vouchers; Court Litigation; Special Needs Students; Futures (of Society); Guidelines; State Legislation; Arizona
AbstractThis commentary addresses the Arizona Supreme Court's legal reasoning in "Cain v. Horne," which struck down two voucher programs for special needs children pursuant to one of Arizona's Blaine Amendments and explains that the court both failed to apply a straightforward textual analysis and ignored the analytical framework its prior precedents had properly established. The article then places the decision in a national context by discussing the implications for future school choice programs in states with similar constitutional provisions and demonstrates why "Cain" is not persuasive legal authority. (Contains 4 notes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Choice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: