Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHunter, Susan M.; Giddens, Elizabeth J.; Walters, Margaret B.
TitelAdding Value for Students and Faculty with a Master's Degree in Professional Writing
QuelleIn: College Composition and Communication, 61 (2009) 1, (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-096X
SchlagwörterHigher Education; Writing (Composition); Interdisciplinary Approach; Professional Occupations; Career Development; Curriculum Design; Masters Programs; Qualitative Research; Graduates; Metacognition
AbstractThis article describes an interdisciplinary professional writing program and its benefits for students (in terms of knowledge, habits of mind, and developing careers). The authors present qualitative research findings about habits of mind and knowledge domains of successful students, which may prove valuable for faculty teaching in similar programs as they consider curriculum design, or for faculty pondering issues of career development for master's degree graduates. (Contains 2 tables and 1 note.) (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Composition and Communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: