Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBell, Diana Calhoun; Elledge, Sara Redington
TitelDominance and Peer Tutoring Sessions with English Language Learners
QuelleIn: Learning Assistance Review, 13 (2008) 1, S.17-30 (14 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1087-0059
SchlagwörterLanguage Dominance; Tutor Training; Second Language Learning; Tutors; Content Analysis; Peer Teaching; English (Second Language); Tutoring; Native Speakers; Teaching Methods; Cooperation; Writing (Composition); Laboratories; Grammar; Revision (Written Composition)
AbstractIn order to better understand the complex dynamic that often occurs during writing center sessions between native English speaking (L1) tutors and English language learners (ELL), this study investigates linguistic dominance through time-at-talk, turn-taking, agenda-setting, and content analysis. We conclude that, in keeping with theory and practice of tutor training in inquiry-based pedagogy, ELL students and peer tutors vacillate between the linguistic dominant position, indicating that participants establish a collaborative and egalitarian environment. However, L1 tutors may experience dissonance because the agenda set by ELL students often focuses on surface features such as grammar and diction rather than on global revisions. (Contains 4 tables.) (As Provided).
AnmerkungenNational College Learning Center Association. Web site: http://www.nclca.org/tlar.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Assistance Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: