Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCaughlan, Samantha
TitelAdvocating for the Arts in an Age of Multiliteracies
QuelleIn: Language Arts, 86 (2008) 2, S.120-126 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-9170
SchlagwörterArt Education; Advocacy; Academic Achievement; Educational Benefits; Literacy Education; Educational Research; Integrated Activities
AbstractThis article is a discussion of the decades of research linking achievement to the arts: the Cognitive, the Motivational, the Cultural, the Practical, etc. in response to districts cutting the arts to make way for the "basics," or to save money for literacy consultants and math programs to prepare students for standardized tests. The article asserts that cutting the arts is not something that is likely to improve academic achievement; in fact, quite the opposite. It closes with suggestions for how educators and community members can advocate for the arts in their own buildings or districts. (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Arts" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: