Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCampbell, De Ann
TitelBiotechnology in the Middle School Curriculum
QuelleIn: Science Scope, 31 (2007) 4, S.42-46 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-2376
SchlagwörterMiddle School Students; Biotechnology; Science Instruction; Laboratory Experiments; Teaching Methods; Secondary School Science; Genetics; Science Experiments
AbstractBiotechnology is a fairly new concept for middle school students as well as teachers. If the latest craze of TV shows focused on crime scene investigation events were not so popular, the term and concept might be even obscure to the public. There is an increased presence of biotechnology in our daily surroundings that makes it practical and necessary to introduce the basic concepts in our classrooms today. Help students to understand biotechnology using the DNA Extraction Lab and The Immunoassay Lab, available through The Biotechnology/Bioinformatics Discovery Project. (Contains 1 figure and 1 online resource.) (Author).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Scope" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: