Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Walters, Shirley |
---|---|
Titel | Social Movements, Class, and Adult Education |
Quelle | In: New Directions for Adult and Continuing Education, (2005) 106, S.53-62 (10 Seiten)
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1052-2891 |
DOI | 10.1002/ace.179 |
Schlagwörter | Foreign Countries; Educational Practices; Adult Education; Social Action; Social Change; Social Class; Social Influences; Females; Civil Rights; Democracy; Social History; South Africa Ausland; Bildungspraxis; Adult; Adults; Education; Adult basic education; Adult training; Erwachsenenbildung; Soziales Handeln; Sozialer Wandel; Social classes; Soziale Klasse; Sozialer Einfluss; Weibliches Geschlecht; Bürgerrechte; Grundrechte; Zivilrecht; Demokratie; Sozialgeschichte; Südafrika; Süd-Afrika; Republik Südafrika; Südafrikanische Republik |
Abstract | Social movements in South Africa, often organized around class-related issues, provide rich material to illustrate how class, intertwined with other social categories, shapes organizational and educational practices. (Author). |
Anmerkungen | John Wiley & Sons, Inc. Subscription Department, 111 River Street, Hoboken, NJ 07030-5774. Tel: 800-825-7550; Tel: 201-748-6645; Fax: 201-748-6021; e-mail: subinfo@wiley.com; Web site: http://www3.interscience.wiley.com/browse/?type=JOURNAL |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2017/4/10 |